پینه دستان

پینه دستان


محمد تقی حسینی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل نتایج یکصد و یکمین اجلاس سازمان بین المللی کار را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محمد تقی حسینی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل پیرامون مهمترین دستاوردهای اجلاس 101 بین المللی کار گفت: صد و یکمین اجلاس بین المللی کار از 10 تا 26 خرداد امسال با حضور 185 کشور عضو این سازمان در شهر ژنو ـ سوئیس برگزار شد.
وی افزود: در اجلاس امسال نمایندگانی از سه گروه دولت ـ کار گروه و کارفرما از جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.
وی گفت: در نشست امسال ریاست کمیته برنامه ریزی اجلاس بر عهده نماینده جمهوری اسلامی ایران بود. همچنین جمهوری اسلامی ایران نایب رئیس گروه دولتهای عضو سازمان بین المللی کار بود.
حسینی خاطر نشان کرد: هیأت جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس تلاش کرد تا با حضور در همه جلسات فنی و تخصصی نقطه نظرات خود را در محتوای اسناد نشست منعکس نماید.
وی تصریح کرد: مباحثی مثل کف حمایت اجتماعی، بحران اشتغال جوانان، اصول و حقوق بنیادین کار، موضوعات مطرح در کمیته استانداردها و نیز انتخاب مدیر کل جدید سازمان بین المللی کار از جمله موضوعات عمده دستور کار اجلاس اخیر بود.
قائم مقام وزیر در امور بین الملل افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده بود موضوعات کارگری در نشست امسال حل و فصل شد و اعتبار نامه گروه کارگری نیز به تصویب کمیته اعتبار نامه های سازمان بین المللی کار رسید.
وی در همین زمینه خاطر نشان کرد: دیدار هیأت کارشناسی سازمان بین المللی کار از تهران در یافتن دیدگاه واقعی تر از نظرات کشورمان نقش بسیار مهمی را در اجلاس امسال داشت.
حسینی تصریح کرد: بدون شک حضور دکتر شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بکصد و یکمین اجلاس سازمان بین المللی کار نشان از اراده جمهوری اسلامی ایران در همکاری با این نهاد تخصصی بین المللی است.
وی افزود: علاوه بر این سخنرانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجمع عمومی سازمان بین المللی کار و دو سخنرانی دیگر در نشست وزرای جنبش عدم تعهد و گروه آسیا و اقیانوسیه این سازمان دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران را به روشنی تبیین کرد.
این مقام مسئول افزود: همچنین ملاقات با وزرای شرکت کننده در اجلاس از کشورهای عراق، افغانستان و ترکیه زمینه مناسبی را برای گسترش همکاری های آینده بوجود آورد.
حسینی گفت: از سوی دیگر ملاقات دکتر شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مدیر کل جدید سازمان بین المللی کار زمینه مناسبی را برای افزایش سطح همکاریها بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان بین المللی کار فراهم کرد.
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل پیرامون همکاریهای فنی میان ایران و سازمان بین المللی کار نیز گفت: همکاری فنی میان ایران و ILO مجدداً برقرار شده و علاوه بر کارگاهی که مشترکاً میان جمهوری اسلامی ایران و سازمان بین المللی کار در خصوص کنوانسیون کار دریایی در تهران برگزار شد دو سهمیه آموزشی نیز به جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافت.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: چهار شنبه 16 / 5 / 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com